X

X

21 juli 2009

Vandring på Bergslagsleden 20-21/7
Jag spenderade gårdagen ute i bergslagsskogarna tillsammans med min man, min syster och hennes sambo då vi bestämt oss för att gå en av etapperna på Bergslagsleden. Etappen vi gick var nr 3 mellan Stjärnfors och Nyberget, totalt 23 km genom skog och mark. Jag gissar att denna etapp är en av de mer kuperade på leden och den innehöll bestigning av inte mindre än 8 höjder innan vi var framme vid vårt mål. Vi hade tur med vädret och klarade oss från regn men eftersom det regnat mycket den senaste tiden så var det väldigt blött i skogen, det var bara att försöka undvika det värsta men blött blev det...


Många sjöar passerades, denna var på slutet av sträckan så då var det mest blickarna i marken och fokus på att ta sig fram till vindskyddet där vi skulle övernatta.









Nattens sovplats


Egen beach för ett välförtjänt bad efter 23 km vandring


Riktigt goda tacos till kvällsmat i solen på stranden *härligt*







Obligatoriskt med en eld på kvällen för att jaga iväg myggen och höja mysfaktorn, man somnar riktigt snabbt av att ligga i en sovsäck och kolla in i elden...









kl 17:07

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!