X

X

17 juli 2009

Släktens ursprung...

På min pappas sida i alla fall är i detta torp i Lermansbo (Uttersberg) där min farmor föddes i början av 1900-talet. Det var riktigt faschinerande att få vandra runt på den plats där hon växte upp och där hennes far brukade jorden under många år...
Förutom att besöka diverse platser i området kring Uttersberg som min släkt på pappas sida härstammar från så blev det även lite kultur i form av Galleri Alstley i Uttersberg. Den stora utställningen är inrymd i det som tidigare var sädesmagasin och det är riktigt häftiga lokaler!
Hemmkommen från dessa äventyr med familjen har jag sedan sysselsatt mig med att gräva i trädgården. Jag har känt en krypande olustkänsla i kroppen hela dagen idag över att semesterdagarna bara går utan att det egentligen blir något gjort här hemma så det var skönt att göra något som ger tydliga resultat. Varmt blev det i solen så det blev också ett dopp i sjön, årets andra på hemmaplan för mig ;)

kl 22:48

2 kommentarer:

  1. Vad spännande att få vandra runt där farmor din växte upp :) Alltid roligt att få se såna ställen!

    Receptet är uppe :)

    Hoppas du får en solig och härlig lördag!

    www.jennas.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Hej Ullis. Vad hette din farmor? Min far föddes också i Lermansbo 1903 och hette Ernst Nääv.
    Hälsningar Hans Nääv, Hallstahammar

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!