X

X

7 juli 2014

Väl spenderade pengar

Bästa stunden på dagen nu under sommaren (som äntligen kommit även hit!) är nog kvällsfikat i lugn ro på uteplatsen medan solen sakta sänker sig ner bakom träden. Det finns dock flera stunder som konkurerar om denna titel till exempel morgonens löprundor och mysiga stunder med familjen men det är helt klart den fridfullaste stunden.
En stor kopp te och något bra att läsa, mer än så krävs inte. Att just nu dessutom kunna sitta ute i linna och shorts tills klockan är tio utan att frysa är ljuvligt. Boken jag läser nu är lånad från biblioteket, heter Nyckeln och är den tredje delen i Engelsfors-triologin. Kommer ihåg att jag läste den första delen för drygt ett år sedan när Ebba var liten och gick runt med henne sovande i bärselen och läste sida på sida på sida.
De senaste två veckorna har vi investerat lite pengar i vår uteplats och från att "bara" ha haft ett tråkigt matbord med åtta stolar samt parasoll har vi nu fått en riktigt mysig hörna. Perfekt både som skydd för solen mitt på dagen, skydd för regnet (hyfsat i alla fall) och för häng i allmänhet. Soffa från Bauhaus och paviljong från IKEA, både levererade hem till dörren med lastbil. Det kostade några hundralappar extra från vardera ställe att få hemleverans men det var det helt klart värt mot att tillbringa timmar med hyra släp, köra bil tor 10mil, stå i kö på två ställen för att köpa och sedan stå i kö ännu längre för att hämta ut sakerna. Att vi fick vänta 3 dagar på soffan kändes snabbt och 10 dagars väntan på paviljongen var överkomligt.
Har börjat piffa lite grann med detaljer men än så länge är det mest växter samt vimplarna från Numero74, längtar efter någon sorts mysig belysning under paviljongtaket men har inte bestämt mig för hur jag vill att det ska se ut.

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!