X

X

24 jan. 2014

Yoga från ett nytt perspektiv

Jag vikarierade som yogalärare igår! Första gången & ungefär lika läskigt som när jag vikarierade som musiklärare när jag nyligen slutat gymnasiet.

Fick reda på att de behövde mig vid lunch igår & hann skriva ihop ett pass medan Ebba sov middag. Inte en chans att jag skulle hinna testa det innan så det var bara att hoppas att det skulle ta ca 45 minuter.

Känslan av att stå framför 15 förväntansfulla "elever" var lite konstig men det var bara att stänga in nervositeten & köra på. Att prata medan jag yogar & hålla koll på in/ut-andningar var även det något nytt. Tycker att det ändå gick ganska bra & fick beröm efteråt.

Just nu sitter jag i fikarummet på Ebbas förskola medan hon förhoppningsvis leker i andra delar av lokalen. Idag var hon ledsen när jag gick men det är bara att bita ihop för oss båda. En timma till ska vi vara här innan det blir hemgång till fredagsmys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!