X

X

13 okt. 2011

Det blir sällan som man tänkt sig...

Igår hade jag till exempel tänkt mig en kväll med matlagning och fixande av matlådor, TV-tittande och lite mer målande. MEN... Det blev inte som jag tänkt mig för halvvägs genom matlagningen skar jag mig i fingret och fick tillbringa en timme på akuten och kom därifrån tre stygn rikare och med ett stort bandage. Känns riktigt jäkla onödigt och jag förbannar mig själv som inte tog det lugnare och mer försiktigt. Det är lätt att vara efterklok men går ändå inte att göra något åt det! Tio dagar ska nu gå innan jag ska ta bort stygnen och då får vi se hur det läkt ihop, håll tummarna för att det läker bra.

Under tiden har jag detta stora bandage på fingret som jag måste försöka lära mig hantera och leva med. Tur i oturen så är det på vänster handen och jag är högerhänt men det är ganska bra att ha två händer till det mesta. För att inte tala om hur bökigt det är att duscha med en hand när den andra inte får bli blöt... Klarade detta konststycke imorse och känner mig ganska stolt ;)

Annars är det bara att inse att jag kommer få ändra mina planer de närmaste veckorna. Ingen simning till exempel men jag hoppas på att det går bra att träna lätt med både löpning och styrketräning, kontakt med sjukvårdsrådgivningen återstår. Det är kanske även ett lämpligt tillfälle att trappa ner och ta det lite lugnare en period men det passar dåligt ihop med min utmaning... Får se hur det blir framöver.

Ett lite halv-deppigt inlägg men jag lovar att nästa blir bättre! Peppande kommentarer mottas dock med glädje ;)

1 kommentar:

  1. Urk, det går så FORT att skada sig ibland... men du ser ut att klara av det med glans ändå! Och gött att du får träna, du är så stark heja!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!