X

X

3 jan. 2011

Tack!

Jag är så tacksam över att jag tog mig ut på en löprunda nu på kvällen efter jobbet. Det var vääääldigt nära att det inte blev något av det men med små steg på vägen (jag kan ju byta om och se hur det känns, känns det inte bra efter 1km så kan jag ju springa hem igen, osv...) så lurade jag ut min kropp.

Efter ett par kilometer så mötte jag en man med hund som peppade mig genom att säga att jag var "tuff som var ute och sprang i kylan" och med ens byttes mina varför? i huvudet ut mot för att! Jag springer ju:

- För att jag kan!
- För att jag vill!
- För att jag mår bra av det!
- För att jag rensar huvudet när jag springer!
- För att tv-kvällen i soffan kommer att kännas så mycket skönare efteråt!
och inte minst
- För att jag är tuff!
En stor eloge till alla andra tuffingar som också trotsat kylan och varit ute en stund idag. Löprundan blev 9,2km och benen kändes lite piggare idag. Efteråt körde jag 10 minuter bålträning innan duschen och nu ska det bli väldigt gott med middag! Ser fram emot att få se det första avsnittet i nya säsongen av Biggest Loser på 5:an som ska vara en säsong från Australien (2006). Over and out!

2 kommentarer:

  1. RIKTIGT tuff är du! Imponerar och inspirerar ständigt, heja! :)

    SvaraRadera
  2. Oh, tack för grym inspiration till morgondagens löptur - ska gå in o läsa detta igen då om det känns kallt o tungt :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!