X

X

1 maj 2010

Långdistanslöpning

Att köra långpass och nöta kilometer har efter dagens löppass fått en ny innebörd för mig då jag har förlängt mitt PB gällande distanslöpning med hela 9km! Månadens första utmaning, att springa 30km, är alltså redan avklarad!Är fortfarande hög på känslan av att jag faktiskt klarade av att springa 30km vilket jag satt upp som utmaning för den här månaden. Tyngst var det att springa mellan 21-27km då det fortfarande var långt kvar och benen började bli rejält möra.. Men jag lyckades med stor hjälp av min envishet att ta mig de sista kilometrarna också, att avbryta och vara tvungen att starta om från 0 någon annan dag lockade ju inte särskillt mycket ;P Det tog 3:02:40h för mig att springa 30km idag, riktigt nöjd med att jag lyckades hålla uppe tempot så bra när det blev tungt på slutet! Är full av tacksamhet över mina underbara skor som inte bara tog mig runt alla dessa kilometrar idag utan som dessutom gjorde det utan att ge mig skavsår! Fötterna är dock ganska ömma så de ska bli lite ompysslade ikväll.

Efter löpningen har jag även hunnit med en ridtur på underbara Freja, lite blåsigt ute är det men det var lättare att rida i blåst än att springa i blåst ;) Nu hägrar eftermiddagsfika och ett varmt bad *mmm*

Hoppas att du också har en riktigt bra dag!

8 kommentarer:

  1. Duktig du är! Freja är så fin :)

    SvaraRadera
  2. Oj, det var bra jobbat!!

    Jag tycker inte att man ska tävla om man inte vill det. Jag kommer ställa upp i tre tävlingar i år, Vårruset, Blodomloppet och Tjejmilen. Jag har aldrig tävlat förut och jag vill prova för att se fall det är något för mig. Kommer jag fram till att det inte är det då kommer jag förmodligen inte tävla mer. Man ska göra det man mår bra av.

    Grattis igen till långpasset!

    SvaraRadera
  3. Wow! Grattis! Det var bra jobbat, och distansrekord så att det bara ryker om det!

    SvaraRadera
  4. Grattis!! Jättebra jobbat! Vilken härlig känsla det måste ha varit efteråt.

    SvaraRadera
  5. Impad! Superbra jobbat ju! Vilket tempo för att vara premiär för en så lång distans!

    SvaraRadera
  6. Vilket toppen pass och att du lyckades hålla tempot också!
    Motiverande mål du har för månaden!

    SvaraRadera
  7. Wow! 30 km är verkligen JÄTTELÅNGT, härligt jobbat! :) Kul mål du har för månaden... kanske att jag skulle härmas och också införa månadsmål! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!