X

X

21 aug. 2014

Vad göra?!

Regn, regn, regn... OK det är mysigt att krypa upp i soffan under en filt med tända ljus på kvällen och läsa något bra eller se lite på TV men som bäst är ju det efter att ha gjort något fysiskt jobbigt som en löprunda. Det känns som att varenda chans jag haft till löpning den senaste tiden har regnat bort och det är nu...10 dagar!...sedan jag sprang senast. I helgen måste det bli en ändring på det och jag skriver in LÖPNING med stora bokstäver på lördag morgon. Skulle det regna då så får jag en ny möjlighet efter jobbet på eftermiddagen och annars måste det väll hålla upp någon gång under söndagen eller hur?!

Hur som helst så lär det nog inte bli några kilometer gjorda idag men en massa annat står på Att Göra-listan :
  • veckohandla (skickade iväg Make och dotter så det borde vara fixat)
  • städa huset, ett nödvändigt ont som återkommer vecka efter vecka...
  • laga lasagne till morgondagens middag
  • köra en tvättmaskin
  • skapa fönster, putsa och sätta ihop - sista fönstren på huset är gjorda *yey*
  • gå igenom foton från semestern
  • sortera undan Ebbas urväxta kläder till lådor i källaren
  • lokalisera höst/vinterkläder (säsongen för shorts är slut)
  • träna något! spelar ingen roll vad, allt är bättre än inget!
  • plocka nedfallna äpplen i trädgården, klyfta och frysa in
  • göra en fotobok för 2013..........snart dags kanske?
Som synes några punkter och då är det inte med diverse pyssel- och fixa-projekt som är påbörjade men ej avslutade.

Tror jag lägger till en sista punkt med en halvtimme lugn och ro innan läggdags innehållande läsning (alternativt Vänner med Maken) och en stor kopp te. Det borde jag vara väl värd vid det laget!

Någon annan som kör med Att Göra-listor och städdag på torsdagar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!