X

X

23 mars 2014

Morgonlöpning, sol, grus & Challenge

Rubriken ger ledtrådar till vad helgen har innehållit för trots att jag jobbade några timmar igår känns det som att helgen har varit härligt lång och ledig.

Inledde gårdagen med att gå upp lika tidigt som vanligt (5.45) och sedan sticka iväg på en morgonlöprunda i gryningen medan resten av familjen sov vidare. Så värt det och en perfekt start på dagen med 7 kilometrar som lät kroppen arbeta och sinnet landa. Efter det en mysig men livlig familjefrukost med viljestark 1½ åring och sedan som sagt några timmars jobb.

På eftermiddagen mysig lekdate med en kompis och hennes dotter som är 2 dagar äldre än Ebba. Mysiga timmar med bus både inomhus och utomhus. Utomhus är det grus som gäller om det inte finns någon boll i närheten. Att plocka upp grus och släppa ner bakom muren kan sysselsätta vår tös rätt så länge.



För att ytterligare förgylla min lördag for jag in till Örebro på kvällen för att äta middag med kära kompisar som jag träffar alldeles för sällan. Mysigt och en riktigt god burgare på O´Learys.

Denna dag har också spenderats mycket utomhus, förmiddagen spenderades på cykeläventyr till en grillplats vid sjön för mellis och sedan besök i en lekpark. Soligt men blåsigt och vi fick smakprov på både regn och hagel. När Ebba sedan sov middag pysslade vi i trädgården med att ställa fram trädgårdsmöbler, vårstäda cyklarna, rensa undan löv och beskära fruktträden. Härligt kroppsarbete!

Innan kvällens bestyr sedan tog vid tränade jag veckans Challenge-pass och som vanligt var det både svettigt och roligt. Skriver mer om det imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!