X

X

26 jan. 2014

Crossfit nr2

Det här inlägget kunde även ha titeln Himmel & Helvete men mer om det senare.

Igår var jag på mitt andra crossfit-pass på nya gymmet & det var lika kul denna gång. Samma upplägg denna gång med 8 stationer, 2x30s per station & 3 varv. Gårdagens stationer var:
• skridskohopp
• hantelrodd i plankposition
• sidoböj med kettlebell (mage)
• sunrise (halvmånesving) med viktskiva
• snabbsteg sidledes i stege
• krälgång (låg lårgång) framåt & bakåt
• kast med medicinboll 
• rundhopp på stället, 360 grader
Värst var helt klart krälgången som var sjukt jobbig! Efter cirklarna blev det sedan några straffövningar för att kräma ur det sista.

Efter det sköna passet kommer vi fram till Himmel & Helvete:

Himmel
Fylld av sköna endorfiner tig vi en promenad på stan medan Ebba sov middag, fyndade några plagg till mig själv för en gångs skull. En skön eftermiddag sedan & okomplicerad läggning. Lördagsmys med favoritmat, Stjärnorna På Slottet & lördagsgodis.

Helvete
Efter att ha bestämt oss för en tidig kväll & lite extra sömn stod vi & borstade tänderna vid 21.30. Då hördes ett ljud från Ebbas rum i babyvakten...& där kom första magsjukan. Blev kanske fyra-fem timmars sömn inatt & snart ska jag köra igång tredje tvättmaskinen...

Just nu: 

Steker jag pannkakor till lunch & hoppas att vi haft vår värsta släng. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!