X

X

8 dec. 2013

Årets pepparkakshusbak

Det var igår dags att skapa årets pepparkakshus & det blev en heldag i köket. Jag hade min plan klar innan & undrade bara hur det skulle gå att baka med Ebba med även om hon hade både mormor & morfar & en annan familj som underhållare. Det hade jag kunnat bespara mig för Ebba lekte järnet hela dagen & det stora problemet var att hon inte alls tyckte att det var dags att gå & lägga sig på kvällen trots att läggdags passerat för länge sedan.

Mitt hus i år blev en variant av växthus eller möjligtvis orangerie med en ny teknik för fönstren vilket gav mersmak för kommande år, idéerna sprudlar. Garneringen skedde igår kväll & nu ska jag bara fixa till en plats för det här hemma & ta några fler bilder så ska jag visa slutresultatet.





1 kommentar:

  1. Wow! Ser superfint ut!! För min del blir det tyvärr ingen bakning alls i år, men jag får ta igen det! :)

    Och! Superkul med kalendern. Det är verkligen roligt att se bilderna och läsa förklaringarna till!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!