X

X

1 nov. 2013

Frustration & Fredagsmys

Minst sagt efter att ha försökt få både Photoshop & Lightroom att samarbeta men utan någon som helst framgång. Hur svårt ska det vara att få till två bilder bredvid varandra (vill att två stående bilder tillsammans bildar samma format som en liggande), någon som vet?

Hur som helst har det varit en fin första novemberdag även om den har varit grå & regnig men det är väll det man kan förvänta sig framöver. En liten utflykt på förmiddagen för mig & Ebba men annars har vi varit hemma hela dagen. Tog mig i kragen & tog fram en "riktig" kamera för att leka lite men lyckades inte riktigt få till det som jag ville. Största utmaningen är att få en skarp bild på Ebba som är i ständig rörelse, idag iklädd fina västen hon fick i födelsedagspresent.

Halloween igår & All Helgona idag, känns lite som kaka på kaka.. Köpte min första pumpa igår & skar ut en lagom läskig liten gubbe som nu står & lyser ute på trappen sida vid sida med lyktan med gravljuset. Imorgon blir det en sväng till kyrkogården för att tända ljus, en av årets mysigaste stunder som jag hoppas att Ebba också kommer att uppskatta (för annars blir det inte så mysigt).



Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!