X

X

8 aug. 2013

Löpning med barnvagn

Jag trodde att jag skulle skriva det här inlägget trött och nöjd efter ett skönt intervallpass men det blev inte så, spöregnar ute...

Hur som helst så tänkte jag ge några för- och nackdelar med att springa med barnvagn. Och då talar jag om BARNvagn, inte någon anpassad löparvagn. Vi har en Crescent Classic till Ebba och det funkar bra att springa med den trots att den har fyra hjul. ;-)

Fördelar:
Jag kommer ut under dagtid då det är ljust ute.
Jag slipper ta av min egentid på kvällen för att köra enklare mängdträning.
Ebba sover gott i vagnen när jag springer & är hon vaken så tycker hon att det är kul med fart.
Man blir stark i bålen av att skjuta på en vagn på ca 12-13 kilo. 

Nackdelar:
Det är viktigt att bålen har stärkts upp efter graviditeten för det är lätt att snedbelasta kroppen när man skjuter på vagnen.
Det kan bli rejält tungt i uppförsbackarna (fast ur träningssynvinkel är ju det en fördel).

Är vädret bättre imorgon så blir det troligtvis en runda fast utan intervaller. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!