X

X

4 maj 2013

Wedevågsloppet 2013

Velade klart under natten (hej, ännu mindre sömn...) och bestämde mig för att ställa mig på startlinjen trots allt. Helt idiotiskt att vela så mycket när jag inte ens skulle tävla utan bara ta mig runt i motionsklassen men sådan är jag ibland.

Jag och Ebba åkte dit i god tid, fixade efteranmälan och sedan åkte vi till mina föräldrar som tog över en stund. Väl tillbaka på området fixade jag det sista inför starten och träffade några trevliga tjejer att prata med.

När starten hade gått drog de flesta iväg i en väldans fart medan jag jobbade på att låta kroppen värmas upp sakta och försiktigt utan att dras med i för snabbt tempo.

Första kilometrarna rullade på snabbt men sedan fick jag börja hitta på saker att lura hjärnan med för att inte börja gå. Funkade förvånansvärt bra trots jobbig motvind stundtals. Sista kilometern gick på vilja (har inte sprungit längre än 7 km sedan Ebba föddes) men jag bet ihop och är mycket nöjd med att klara 10,2 km under timmen på 55:46. (Mitt pers är från ett tidigare år av loppet på 49:47.)

Trots att jag är nöjd med resultatet och hur min kropp kändes är det lite surt att veta att jag hade kommit trea om jag ställt upp i tävlingsklassen........

Nu har tösen somnat och jag njuter av god middag i soffan och ett par chokladbitar. Ska nog stretcha lite mer känner jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!