X

X

17 okt. 2012

Tankar från amningssoffan

Ja det är där det känns som att jag spenderar mest tid just nu, tack gode gud för en inspelningsbar tv-box så att jag har underhållning under tiden. Klagar inte för det är väldigt mysigt att sitta och amma med bebis men när det ibland är en gång i timmen så känns det som att jag inte gör annat. Hur som helst så verkar allt funka som det ska, BVC var här på hembesök igår och Ebba har lagt på sig lite från sin födelsevikt och väger nu 3480g helt enligt sin kurva. (Intresseklubben antecknar...) 

I amningssoffan har jag även tid till att fundera på andra små och stora saker i livet: 

  • Jag är grymt sugen på att få in någon träning i min vardag igen och ska läsa på om det finns några bra bål-övningar jag kan köra på så länge tills efterkontrollen är gjord. 
  • Jag är numera anmäld även till Tjejvättern 2013 och även Vansbro ska få en anmälan snart. Anmälan till Tjejvätterna fixade min kusin med medan vi var på förlossningen, kanske inte vanligaste sms-konversationen därifrån ;-)
  • Jag ställde mig på vågen för första gången sedan förlossningen imorse och är förvånad över hur mycket som försvunnit under de här tio dagarna. Är nu nere på en vikt en bra bit under den jag hade när jag blev gravid... 
  • Jag ser med lite bävan fram emot nästa vecka då Maken börjar jobba igen och jag är ensam med ansvaret för Ebba hela dagarna... Hoppas på att hon ger mig en mjukstart! 
  • Jag läser på andras bloggar om förlossningsberättelser och funderar på om jag också ska skriva en... Fast så länge får det räcka med att säga att allt gick bra och att jag inte är rädd för att göra det igen.  

Nu har lilltösen sovit förmiddag en stund och frågan är om vi kanske ska försöka få upp några våder tapet på väggarna medan chansen finns... 

1 kommentar:

  1. Haha jag VISSTE ju inte att ni var på förlossningen ;-) Dessutom minns jag att det är bra att fördriva tiden med att tänka på annat än smärtan :-)Vansbro får vi fixa snart!

    Och du, TA DET LUGNT!!!!! Att börjar träna för snabbt kan göra större skada än nytta. Ut och gå! Det mår både du och Ebba bra av, frisk luft sover de oftast gott på! Och där får du lagom bålträning också - rak rygg ;-)Det är ju iallafall mindre än 1½ vecka sedan du var gravid!

    Och till sist, RING om det är något. Jag jobbar oregelbundet (men ofta) och finns här! Om så bara för en kram!

    Kram från kusinen som störde i förlossningen men som nu är lyckligt anmäld till Vättern ;-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!