X

X

10 okt. 2012

Säg hej till Ebba!

Säg HEJ till våran älskade dotter Ebba! Vi njuter av de första dagarna tillsammans och försöker lära känna varandra. Det är inte oväntat en STOR omställning att bli mamma men jag är ändå förvånad över att det är så mycket som känns naturligt. Hade oroat mig för det där med amningen innan men den har funkat sedan första stunden vilket är tur då lilltjejen vill äta väldigt ofta. Nu måste hon bara lära sig att man inte behöver äta så mycket så att man kräks varje gång... Efter ett par lugna nätter var det lite gnälligare igår kväll innan vi kom till ro och är det något jag är orolig för nu så är det för att att inte få sova de närmaste månaderna. När hon väl kom till ro efter en rejäl spya fick vi dock en tyst natt med uppvaknande för amning tre gånger men utan skrik, de första 3,5 timmarna obruten sömn känns lyxigt. 

Igår tog vi vår första promenad med vagnen och det blev en skön sväng på 45 minuter i solen. Det gick kanske inte lika fort som vanligt men min kropp mår väldigt bra efter förlossningen och jag hoppas på att Ebba vill följa med ut en sväng även i eftermiddag. 

Lite mer information om lilltjejen:
Föddes 7/10 kl 00.36
Vikt 3300g
Längd 49cm

2 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!