X

X

4 juni 2012

10km stavgång

Det blev min träning imorse och det räckte för att att få igång kropp och själ. Under natten vaknade jag flera gånger av att regnet smattrade mot fönstren men imorse var det i alla fall upphåll och även om det kändes lite ruggigt ute så var luften frisk efter regnet. Tog som vanligt varvet runt sjöarna och förlängde det med en sväng genom staden för att komma upp i 10 kilometer. Har inget problem med orken men tycker att det är lite jobbigt att det tar så mycket längre tid än när jag kan springa runt. Får arbeta på tålamodet och på att njuta mer av den allt längre tiden jag får spendera utomhus.

Igår blev det en vilodag från träningen enligt mitt 3+1 schema men under förmiddagen arbetade jag mig ändå svettig med röjning, flyttning och rivning på hemmaplan. Japp, vi har äntligen kommit igång med renoveringen!!! Ser fram emot kvällen då jag får gå lös med kofoten på golvsocklar, taklister, foder och golv ;)

Förutom den rivningen hann vi även med ett biobesök under eftermiddagen när det regnade som mest, perfekt planering. Vi såg filmen What to expect och jag erkänner att det nog ger en extra poäng att se filmen som gravid. Kände igen mig i flera av de olika karaktärerna och kom ut med en känsla av att vara stärkt inför vad som komma skall tack vare alla situationer vi fått inblick i, så illa kan det väll ändå inte bli?! Hur som helst en mysig stund under en regnig söndageftermiddag och sedan kunde vi i lugn och ro laga till middagen hemma och äta den medan vi såg Jörgen Jönsson bli Mästarnas Mästare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!