X

X

4 maj 2012

lista lista!

För att kopiera rubriken från trevliga JoHo som även skickat vidare även kommande lista till mig. Vet inte om det är några revolutionerande nyheter som kommer fram men jag gillar listor och hänger gärna på:

Vad har du druckit idag? Vatten, vatten och vatten. Dricker väldigt sällan något annat men en kopp svart te har det även blivit och ikväll kanske jag firar in helgen med ett glas tranbärsjuice.

Vad var det senaste du åt? Det var lunchen som bestående av en god fisksoppa gjort på en bas av passerade tomater med sej, purjolök, gul lök och räkor. Till det blev det ett par grova, hembakade smörgåsar med ost och tomat.

Vad tränade du senast? Styrketräning imorse.

Vad ska du träna nästa gång? Det blir förhoppningsvis en skön löprunda imorgonbitti följt av ett par övningar för ben och bål.

Mest underskattade mat? Svårt att komma på den mest underskattade maten men det kanske kan vara sill, potatis och ägghalvor vilket jag tycker är otroligt gott de tre gånger om året jag äter det, dvs påsk, midsommar och jul.

Mest överskattade mat? Troligen köpepizza eller kebab. Äter gärna pizza ibland om jag gör den själv men kebab tror jag bara att jag ätit en gång.

Så tycker jag att barn ska äta: Åh vilken passande fråga till en gravid kvinna! Har naturligtvis drömbilden om den samlade familjen som äter samma goda mat lagad från grunden på bra (huvudsakligen) ekologiska matvaror med en anpassning av kryddor mm för barnen. Frågan är ju om detta kommer att hålla under det förmodade stressiga småbarnslivet... Planen är i alla fall att börja med att laga egna puréer mm som smakportioner och det ska jag läsa in mig på i diverse böcker när det blir dags. Det där med socker/godis hoppas jag kunna hålla borta från kosten så mycket som möjligt till förmån för mer naturligt söta saker som frukt.

Min inställning till piller och pulver är: Att det inte behövs om jag i övrigt sköter mig och äter en varierad och allsidig kost. Just nu äter jag visserligen vitamintabletter för gravida med extra folsyra och ska även börja med järntabletter.

Min respektive tränar: Innebandy en/två gånger i veckan och på vintern hockey en gång i veckan. Han har en ruskigt bra grundkondition och kan enkelt följa med mig och springa 8-10 km men tycker det är långtråkigt att springa långt.

Sommar (tränings-)planer? Träningsplanerna för sommaren är att förhoppningsvis kunna hålla igång kroppen med många, långa promenader samt simning och styrketräning. För övrigt så planerar vi för en kortare fjällvandring men tar annars sommaren som den kommer i år.

Sommarplaner för fem år sedan? Har försökt komma på vad vi planerade för sommaren för fem år sedan och vad jag kommer ihåg så bestod semesterveckorna av 10 dagars tågluffande med min syster till Slovenien följt av 10 dagar på Inlandsbanan från Mora till Abisko tillsammans med Maken. I övrigt hoppas jag att vi såg till att vara hemma och njuta av soliga dagar på sjön i båten.

Skickar vidare listan till två härliga tjejer som jag gärna lär känna bättre och som jag är nyfiken på hur deras svar skulle vara: Felicitas och Snorkkis.
Njut av en härlig gryningsbild och trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!