X

X

10 apr. 2012

Mina bästa botemedel


Idag känner jag mig så där som man kan göra ibland när man vaknar upp med en kvardröjande trötthet i kroppen som inte verkar vilja försvinna och möts av en grå och regnig värld utanför fönstren. I Amerikat tror jag att man skulle kalla detta för att vara "under the weather" och det tycker jag är ett synnerligen bra uttryck för denna krypande olustkänsla i kroppen och önskan att bara vilja dra en filt över huvudet och inte titta fram igen på hela dagen, alternativt demonstrativt skrika ut frustrationen för omgivningarna. Inget av detta funkar dock särskillt bra på jobbet....

Mina bästa botemedel för att få bukt med denna känsla under morgonens timmar har varit:
  •  favoritgröten till frukost toppad med blåbär, lingon, keso och valnötter
  • styrketräning på gymmet 45 minuter
  • 2:nd breakfast efter träning med äggmacka gjord på hembakt bröd
Inget av detta knep funkade idag och dagens träningspass måste vara ett av de med minst pepp på länge. Ibland kanske det skulle vara bra att lyssna på kroppen istället för att verkligen tvinga iväg den till ett träningspass som inte alls känns lockande men jag hade hoppats på att det skulle hjälpa idag och ge mig mer energi. Eftersom motivationen saknades så blev det ett väldigt grundläggande pass för hela kroppen och för en gångs skull höll jag mig till enbart maskiner. Det blir tungt det med men gav inte alls den kick som jag ville ha.

Ja ja, "vad är väll en bal på slottet"... Imorgon tänker jag komma igen med ett skönt simpass på morgonen och en lång stund i bastun efteråt som belöning. Tack och lov att det är ett år kvar tills jag ska dra igång med Tjejklassikern för just idag känns motivationen låååångt borta!

2 kommentarer:

  1. Ja ibland är det segare. Tur att man har de dagarna så att man uppskattar när det går lätt.

    SvaraRadera
  2. I hear you... under the weather! Idag var det segt stora delar av dagen. Jag har lyssnat på ljudbok i hörlurar när jag fått tillfälle - har höjt mysfaktorn rätt bra i alla fall ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!