X

X

2 apr. 2012

Motivation för framtiden


Nu är det inte riktigt så som det ser ut på bilden för det är inte långa Vasaloppet som jag ska köra nästa år utan Tjejvasan. Har anmält mig tillsammans med min kusin och förhoppningsvis blir det starten på vår Tjejklassiker som vi pratat om en längre tid. Det känns avlägset att tänka på skidåkning så här års när jag mest längtar till våren och sommaren men jag tror att detta kommer att bli en perfekt inspiration till att hålla igång med träningen och göra den varierande och mångsidig.

Trots att snön här hos mig är borta sedan länge så kanske det kommer att bli mer skidåkning i alla fall. Planen är att fira påsken i Sälen och vem vet, det kanske finns tillräckligt med snö kvar där för att få åka lite både slätförs och utförs..

Träningsveckan är inte helt spikad men jag kör på med mitt 3+1 schema så gott det går och det kommer troligen se ut så här till att börja med:
Måndag - treadmaster 30 min + styrka 30 min
Tisdag - simning
Onsdag - vila
Torsdag - löpning
Ett par dagars träning till ska in men det får bli vad det blir.

3 kommentarer:

  1. Va roligt. Hoppas du kommer tycka det är lika skoj som jag har tyckt! :) Så ses vi kanske i Mora i februari då..:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag att vi gör! Se fram emot en riktig folkfest spåren :)

      Radera
  2. Åh, åka Vasalopp är häftigt... jag vill också göra det igen. Och håller tummarna att ni kan åka skidor nu i helgen!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!