X

X

7 mars 2012

Värmande belöning

Vaknade upp till en kall och frostig värld imorse med hela -10 grader! Det känns som om jag redan har vant mig vid temperaturer runt 0-grader så morgonens löprunda kändes som en kall erfarenhet.

För första gången lyckades jag få med mig Maja som sällskap på en morgonrunda och det var en bra start på dagen att få prata bort nästan en timme i den stigande morgonsolen. I långsamt tempo tog vi oss 6,5km och jag höll mig lagom varm hela tiden. Avslutade ändå den härliga morgonen med en tallrik värmande ägg-gröt med blåbär, lingon och en rejäl klick keso samt några valnötter. Mycket gott!

Jag vet att träningsplaneringen även sade att det skulle vara benstyrka efter löpningen men jag kände att det skulle ha blivit stressigt att hinna med både det och frukost innan jobbet, satsar på att få in den styrkan i helgen istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!