X

X

27 jan. 2012

Två utmaningar på upploppet!

Det har hunnit bli den 27:e januari och det betyder att det snart är slutsignal för de två utmaningarna jag hållt fokus på under månaden.

Utmaning 1 är Runner World´s Nyårslöfte som innebär träning varje dag under januari. Nog för att det fortfarande är några dagar kvar men hittills har det gått galant och det ska det göra resterande dagar också om inget oväntat inträffar. Utmaning 2 är ett socker-stopp som jag tog tag i efter en december-månad med alldeles för mycket sötsaker och det hjälpte nog att jag ätit så mycket så att jag var trött på det för än så länge har inte något sött inmundigats under detta år. Vissa gånger har det känts tufft att avstå, särskillt när det gäller speciella tillfällen då jag vanligtvis skulle välja att njuta av någon godsak medvetet. Tanken med sötstoppet var att ta en månad till att vara extra medveten om att det där söta inte är något som jag nödvändigtvis måste använda när jag vill sätta guldkant på vardagen. Mission (almost) accomplished! Jag har inte tänkt mig att släppa sockret fritt från 1:a februari för det känns som att det skulle poängtera för mycket att det varit en uppoffring som bara varit under en kort period. Istället ska jag ta med mig att det faktiskt har varit fullt möjligt och inte alls särskillt hemskt att välja att avstå från sockret så att jag framöver kan bli bättre på att välja mina tillfällen att äta socker (läs choklad...) när jag verkligen vill njuta av det.

För mig är en månad en ganska lång tid för att hålla fokus på något så det känns bra att snart kunna släppa det för att sedan planera för kommande utmaningar. Fast det är fortfarande 4 dagar kvar!

2 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!