X

X

16 jan. 2012

Mitt bästa försvar

Jag inleder denna nya vecka med förkylningskänsla och täppt näsa men tänker göra mitt bästa för att inte låta det bli mer än så. Men tanke på de tre träningspassen igår passade det dessutom bra med att ta en vilodag idag och jag tog bara en timmes promenad i mörkret för att få röra lite på min träningsvärkande kropp. Efteråt en frukost med laddning av c-vitamin: blåbär på gröten, apelsin och kiwi som efterrätt.

Dag 16 i januari idag tillika dag 16 i RW´s Nyårslöfte som gått finfint så här långt och även den 16:de sockerfria dagen. Under helgen var det nära att jag trillade dit tre gånger:

- En omtänksam vänn köpte goda chokladkakor som tilltugg till bion i fredags... Lyckades hålla mig till naturella nötter och torkade aprikoser (fast det var näääära)
- Cheesecake som efterrätt under lördagens 30-års fest... Tog färska hallon som var tänkt till topping istället.
- Maken frestade med en Snickers till efterrätt i TV-soffan igår... Lyckades titta åt andra hållet medan han åt ;)

Jag är stolt över mig själv för att jag dessa gånger gjorde ett aktivt beslut att hålla mig till bättre alternativ! Det är bara 31 dagar i januari och nu har jag klarat hälften, hur svårt ska det vara att klara en månad?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!