X

X

14 dec. 2011

Tung morgon

På flera sätt. Ville inte, inte, inte gå upp är väckarklockan ringde... Hur kan jag fortfarande vara trött när jag fått sova nästan 8 timmar? Det ska ju inte behövas mer än så eller?! Tungt blev det också på gymmet dit jag trots allt tog mig och tränade ben + bål. Har inte tränat benen på gym den senaste tiden på grund av "Vägen till vinterformen"-utmaningen så det blir intressant att se vad benen tyckte om denna påfrestning. Kändes trots allt väldigt bra och jag kände mig stark :)

Lite har jag dock fastnat i de olika maskiner som finns och de vanligaste övningarna. Har du ett tips om en lite mer udda/rolig/utmanande ben- eller bålövning??

2 kommentarer:

  1. jag gjorde kul pass med min pt igår. har dödens träningsvärk idag. först värmde vi upp med benböj med stång, utfall med stång och marklyft. sedan körde vi tungt, 4 set á 6 reps. efter det där körde vi crossfitsekvens: 12 minuter och 8 reps av 1: djupa benböj med medicinboll som man i rakt benläge tryckte upp i luften som axelpress 2: kettlebellsbenböj (breda ben) och 3: utfallshopp. utmaningen var att inte vila mellan och köra den där cirkeln om och om igen under 12 min...

    hoppas du vaknar piggare imorgon!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen! Det blir nog en variant av det nästa vecka.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!