X

X

10 dec. 2011

Men broddar på fötterna....

... så går det faktiskt ändå ganska bra att springa trots att underlaget består av fryst snömodd och is. Men om broddarna går sönder... Ja, då är det lite värre ;) Så här såg denna omgång broddar ut när de var nya i december förra året men redan förra våren gick remmarna under hälen av. Det gör dock inget för min löpning, jag ser till att landa på framfoten och är mest beroende av att ha broddarna där.

Imorse när jag var ute på min löprunda gick själva hälremmen av på ena foten och då blev det till att försöka få till en McGuyver-lagning så att jag åtminstonde kunde ta mig hem utan att halka omkull. Knöt fast den trasiga remmen väldigt konstfullt i snörningen och sedan funkade det ok trots att jag var tvungen att stanna då och då för att dra rätt broddarna. 6,5km tog jag mig trots allt och det var skönt men gick inte fort. Nya broddar står nu överst på "att köpa"-listan och jag vet vart jag får tag på dem på måndag. Tills dess får jag klara mig med mina gamla och i eftermiddag kanske det till och med blir ett besök på löpbandet!

Trevlig lördag!

1 kommentar:

  1. hihi, TUR att man sett några avsnitt McGyver i sin dag, så man vet hur man ska laga trasiga grejer ;)

    jag ska också ge mig ut med broddar nu snart... halt!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!