X

X

8 sep. 2011

Är det sensommar eller höst?

Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker att det fortfarande är sensommar eller om hösten är här... Med ett varannandags-väder så känns det som att årstiderna inte heller har bestämt sig än. Vad tycker du? Är det mest sensommar eller höst enligt dig?

Jag höll kvar vid sommaren imorse med en härlig frukostyoghurt som toppades med både jordgubbar och hallon. Tog även några av de blåbär jag torkat och de smakar riktigt gott. Sedan blev det en tur till skogen där jag samlade in en skörd av höstens lingon som nu ligger på tork i väntan på rensning och frys. En del arbete men det kommer att vara värt det när jag kan koka lingonsylt i vinter och använda dem i matlagning och bakning. Ser redan fram emot ett mustigt lingonbröd, en stor kopp te och tända ljus när snön ligger tjock på marken. Fast snön får gärna vänta några månader till, först vill jag ha en riktigt fin höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!