X

X

14 okt. 2010

Härlig morgonträning

Var lite trött imorse så jag började morgonen med lite pepp framför TV:n och åt frukostgröten medan jag kollade på ett inspelat avsnitt av Sverige Springer. I det avsnittet tipsade Anders Szalkai om löpskolning och det gav mig några tips till kvällens träning. Sedan var det min tur att springa då jag bestämt att uppvärmningen innan dagens styrkepass på gymmet skulle bestå av 20 minuter intervaller på löpbandet. Körde tids-intervaller idag på 1 minut med lika lång "vila" mellan. Höll grundtempo 10 km/h under vilan och intervallerna ökade jag successivt så att den sista togs i 15 km/h. Riktigt skön och peppande start på dagen att få känna sig så stark i löpningen som jag gjorde idag! Efter var det var det dags för det planerade styrkepasset och idag tränade jag igenom bröst, triceps och biceps. Det blev 3st superset och ett avslutande triset som sög musten ur musklerna på ett riktigt bra sätt :) Sedan var det bara att fixa med dusch och energiladdning innan det var dags att dra till jobbet. Idag blev det ett par skivor hembakt bröd med ägg/kaviar vilket jag var supersugen på och till det lite c-vitamin i clementinform.

Är rejält igång efter den här härliga morgonen och ser fram emot kvällens löprunda med M :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!